“WIJ DOEN HET GEWOON ZELF”




Filip Vanlommel. De grote baas.

 


“Als producent in de voedingssector zetten we de grondstoffen van onze bioboerderij zoveel mogelijk zelf om naar afgewerkte producten. Het gaat om onze koeien en hun melk, de schapen, kippen, kalkoenen en groenten die we kweken. Via onze eigen horecazaken en winkels bereiken we onze klanten. Zo bouwen we een eigen economisch ecosysteem binnen de korte keten voedingssector. Daarnaast verzorgen wij ook catering voor (bedrijfs)feestjes, leveren wij soep en broodjes aan scholen en zo meer. Via onze ambachtelijke bakkerij maken wij ook heerlijke koekjes, brood en andere zoetigheden.”




 

“Het is slechts een deel van wat De Winning allemaal doet, maar wel een mooi voorbeeld van hoe we ondernemen voor een betere wereld. Omdat de vrijemarkteconomie is ontspoord, bestaat de sociale economie. Inclusieve bedrijven zoals De Winning, met sociale en maatschappelijke doelen waar winst maken niet de belangrijkste drijfveer is. Met een positieve impact op mens, milieu en economie en dat in de keten van leverancier tot en met klant. Daar ligt onze uitdaging.”